Animosity Forum | Animosity Blog | Campaign wargaming for fun

Fimir head sculpt

The place for showing off conversions or tutorials for making cool stuff!

Re: Fimir head sculpt

Postby chilledmonkeybrains » 07 Aug 2014, 22:02

Haha. So, do mearghs get that big, then? If you were planning on getting old saggy boobs, I might be pursuaded to do an extra large head (with the hair, if you like it that much...) :lol:
My sculpting blog: chilledmonkeybrains.com
User avatar
chilledmonkeybrains
Master of the Administratum
 
Posts: 943
Joined: 18 Mar 2014, 13:29
Location: Somewhere over the rainbow

Re: Fimir head sculpt

Postby Llamafish » 07 Aug 2014, 22:09

lol - Chico on the FB pages would be forever in your debt lol
User avatar
Llamafish
Master of the Administratum
 
Posts: 1240
Joined: 20 Apr 2014, 12:04

Re: Fimir head sculpt

Postby chilledmonkeybrains » 27 Aug 2014, 22:34

Drilled a hole for his eye socket and started sculpting sum teef:

Image

Image

Gonna make his beak a bit more pointy, add the eye and sculpt some wrinkles, then he's pretty much there!
My sculpting blog: chilledmonkeybrains.com
User avatar
chilledmonkeybrains
Master of the Administratum
 
Posts: 943
Joined: 18 Mar 2014, 13:29
Location: Somewhere over the rainbow

Re: Fimir head sculpt

Postby Llamafish » 28 Aug 2014, 08:16

Damn ur pretty good... Where/how did u learn?
User avatar
Llamafish
Master of the Administratum
 
Posts: 1240
Joined: 20 Apr 2014, 12:04

Re: Fimir head sculpt

Postby chilledmonkeybrains » 28 Aug 2014, 09:10

Cheers mate. I've always enjoyed sculpting since I was a wee runt and did Model Design at uni (although that largely involved making stuff at a larger scale and with different media) but, apart from various bits I've picked up from da interweb, I guess I'm largely self-taught.
My sculpting blog: chilledmonkeybrains.com
User avatar
chilledmonkeybrains
Master of the Administratum
 
Posts: 943
Joined: 18 Mar 2014, 13:29
Location: Somewhere over the rainbow

Re: Fimir head sculpt

Postby SirTainly » 28 Aug 2014, 11:45

that's looking fantastic now.
SirTainly
Nob wiv loadsa dakka!
 
Posts: 378
Joined: 02 May 2014, 12:50

Re: Fimir head sculpt

Postby Llamafish » 22 Sep 2014, 20:17

How are these coming along and how was the africa trip?
User avatar
Llamafish
Master of the Administratum
 
Posts: 1240
Joined: 20 Apr 2014, 12:04

Re: Fimir head sculpt

Postby chilledmonkeybrains » 23 Sep 2014, 10:07

Man, I've been so busy and am still on such an emotional comedown from SA (struggling with 'reality' in the UK) I forgot all about these, sorry! Doh! :lol:

SA was an incredible experience. I really need to put a link in the SA thread to a load of photos we've all been uploading to Flickr. Also, they filmed a documentary whilst we were there, so when that's released I'll post the lin kto that too!

But yeah, I need to finish these Fimir heads & tails for you mate! :lol:
My sculpting blog: chilledmonkeybrains.com
User avatar
chilledmonkeybrains
Master of the Administratum
 
Posts: 943
Joined: 18 Mar 2014, 13:29
Location: Somewhere over the rainbow

Re: Fimir head sculpt

Postby Llamafish » 06 Nov 2014, 10:20

Er james... My army still cant see or eat atm ;-)
User avatar
Llamafish
Master of the Administratum
 
Posts: 1240
Joined: 20 Apr 2014, 12:04

Re: Fimir head sculpt

Postby chilledmonkeybrains » 06 Nov 2014, 10:23

I know... I am a cruel sculptor... :lol:

But the good news is I am sculpting something as we speak (in between finishing the Apoc briefing video)...

Whatever I manage to finish, I'll be bringing them with me this weekend mate! :)
My sculpting blog: chilledmonkeybrains.com
User avatar
chilledmonkeybrains
Master of the Administratum
 
Posts: 943
Joined: 18 Mar 2014, 13:29
Location: Somewhere over the rainbow

PreviousNext

Return to Conversions & custom models

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron